Stippellijn binnenwanden niet zichtbaar

(Constructief essentials → Opstarten project → Views)
Model: Sample project_constructief.rtv
Revit link: Sample project_bouwkundig

In de cursus “constructief essentials” zie ik de stippel lijnen voor binnenwanden in de gemaakte constructieve plattegronden niet. Deze zie ik wel in de cursus.
Is dit mischien een filter dat aan staat?

.

Hoi Stan, leuk dat je actief bent op ons forum en welkom.
De stippellijn kan met een aantal zaken te maken hebben.

  1. De discipline van je view staat op ‘Structural’ en de ‘Show Hidden Line’ staat op ‘Discipline’. Dit betekend dat je een stippellijn zou moeten zien en staat dus goed.

  2. De ‘View Range’ staat misschien niet diep genoeg? Deze moet minimaal tot de onderliggende wanden komen.

  1. De onderliggende wanden staat niet op ‘Structural’. Hierdoor zijn ze niet zichtbaar op constructieve views.

Dit zijn allemaal view instellingen en die worden geregeld door de View Template. Dan pas je het ook wel direct in al je andere views aan.

Hoi Daan

De view range staat zoals is afgebeeld en de binnenwanden zijn nog steeds niet zichtbaar. wat zou ik in me view template kunnen aanpassen om dit te veranderen.

Hoi Stan,

Voor de zekerheid, staan de wanden dan ook op ‘Structural’?
Een andere mogelijkheid is nog dat de wanden uitstaan in het ‘Visibility & Graphics’ scherm of de wanden weggefilterd worden in het filter tabblad.

Mocht dat het ook niet zijn, kun je dan het model hier tijdelijk delen via een wetransfer link? dan kan ik zelf even in het model meekijken!

D.

Hallo Daan,

De wanden staan waarschijnlijk niet op structural (ik kan dit niet zien vanuit de plattegronden) hoe zou ik de wanden van een Revit link kunnen aanpassen?

Ik heb geprobeerd verschillende “visibility graphics” model categories en filters aan en uit te zetten maar de binnenwanden worden niet zichtbaar.

Ik heb alsnog een wetransfer link gestuurd alleen zag ik dat de Revit link werd uitgezet toen ik deze opnieuw opende.

wetransfer link; https://we.tl/t-mqeIELNMOC